vrijdag 4 juli 2014

Gastblogger Sarah : tutorial haarspeldenhoes : )

 tutorial haarspeldenhoes 


Vandaag presenteer ik u de tutorial voor een Haarspeldenhoes, geschreven door mijn vriendin Sarah. Ik zal met veel plezier eentje voor mijn dochter naar haar voorbeeld maken, dank je wel! 






Haarspeldenhoes




Knip 2 lapjes stof van beiden 20cm x 30cm 
Knip 1 lapje stof van 20cm x 9 cm 
Knip 3lintjes (biaisband,sierlint...) van ieder 20 cm 1,20m biaislint (voor de afwerking)

Knip een lint van +/- 50cm voor de sluiting 



Het buitenstofje verstevig je met vlieseline, Het binnenstofje evt met volumevlies (vilt kan ook)





Verstevig het kleine lapje ook en werk een lange zijde af met biaisband.





Neem dan het stofje voor de binnenzijde, verdeel in 3 delen door een spelde je steken (zo weet je waar hij plooit) dan bevestig je de lintjes met een speldje.


Plaats op het linkse flap het klein lapje stof (dit wordt een zakje)


Zet de lintjes en het zakje op de rand vast met zigzagsteek op de rand. 
Neem het buitenstofje, meet het middelpunt af, bevestig hier aan het lange lint (dit is de sluiting)








Leg nu het buiten en binnenstof opeen (verkeerde kanten opeen) zet volledig rondom een zigzagsteek, Als laatste werk je de rand rondom af door er een biaisband rondom te spelden en vast te stikken! 






Klaar om te vullen :) 















Je kan het hoesje volledig aan je eigen noden toepassen,voor de grote dochter heb ik deze met een zakje voor elastiekjes gemaakt,voor mijn klein dochtertje heb ik het enkel met lint gemaakt voor speldjes op te schuiven...









Veel plezier ermee!

Sarah Martens 

4 opmerkingen:

Bedankt voor je bezoek aan Mai Designs NL - de Blog!